Skip to main content

Η εκπαιδευτική πρόταση

Η πληροφορική και η ρομποτική έχουν μπει και στα σχολεία και στα σπίτια μας. Η ελκυστικότητά τους είναι πολύ μεγάλη, ιδιαίτερα για τα μικρά παιδιά. Όλα αυτά αποτελούν ένα πολύ καλό ξεκίνημα, αλλά πώς είναι η συνέχεια;

Ερωτήματα όπως “Πώς θα συστήσουμε στα παιδιά την πληροφορική;” , “Πώς γίνεται η ρομποτική χωρίς ρομπότ;”, “Πώς συνδέονται όλα αυτά με τα υπόλοιπα μαθήματα;”, ” Πώς θα το κάνω στην τάξη μου;”, “Πού θα βρω υλικό;”, “Μαθαίνει το παιδί μου κάτι, ή απλά παίζει;” αιωρούνται ως μικρά συννεφάκια πάνω στη μικρή μας πόλη!

πληροφορική για το δημοτικό

Εμείς, η ομάδα της teacherland.gr έχουμε διαμορφωμένη άποψη: Κάθε γνωστικό αντικείμενο θα πρέπει να συστήνεται με τέτοιους τρόπους στους μαθητές, που να εξασφαλίζουν, από τη μια πλευρά ένα θελκτικό προφίλ, αλλά από την άλλη να μην αλλοιώνουν τον μαθησιακό τους χαρακτήρα.

Με πιο απλά λόγια, οι μαθητές να λένε “Θέλω να το κάνω” αλλά και από την άλλη “Να με κάνει και καλύτερο”.

Και πώς επιδιώκουμε να πετύχουμε αυτή την απαιτητική ισορροπία στην εκπαιδευτική τραμπάλα μας;

Αρχικά χρησιμοποιούμε μια εκπαιδευτική προσέγγιση που περιγράφεται συνοπτικά από τα εξής:

  • Προβάλλουμε την Πληροφορική ως επιστήμη και όχι απλά ως “χρήσιμο εργαλείο”.
  • Τη διασυνδέουμε με άλλα γνωστικά αντικείμενα, όπως η Γλώσσα, τα Μαθηματικά, τη Φυσική αλλά και καθημερινές καταστάσεις από τη ζωή μας.
  • Δείχνουμε ότι λειτουργεί με κανόνες που είναι ήδη γνωστοί: αναλύουμε ένα πρόβλημα και ξανά-συνθέτουμε.
  • Αυτενεργούμε και αγαπάμε το λάθος!
  • Η κομψότητα, η ακρίβεια και η λεπτότητα δεν πρέπει να χαρακτηρίζουν μόνο την καθημερινή συμπεριφορά μας, αλλά και τη “ματιά” μας στην επιστήμη!

Επίσης, χρησιμοποιούμε εργαλεία όπως:

  • Την απλή και κατανοητή γλώσσα, στα μέτρα των παιδιών.
  • Σενάρια που δημιουργούν μία πλοκή, έχουν αρχή, μέση και τέλος.
  • Πλήρες  εκπαιδευτικό υλικό που παρέχει δυνατότητες εμβάθυνσης και επανάληψης.
  • Παράλληλη ανάπτυξη του εκπαιδευτικού υλικού με το λογισμικό. Έχουν σχεδιαστεί “χέρι-χέρι” και όχι το ένα ως αναγκαίο κακό του άλλου!
  • Πλήρη υποστήριξη με καθοδηγητικά βίντεο και αναλυτικές απαντήσεις που προωθούν την αυτοπεποίθηση εκπαιδευτικών και μαθητών.

Όλα αυτά συντελούν στη δημιουργία ενός ομαλού περιβάλλοντος εμπιστοσύνης, που βοηθά στο να βγάλουμε όλοι τον καλύτερο εαυτό μας. Έτσι περνάμε καλά, αλλά ταυτόχρονα μαθαίνουμε.